Na www oraz w Pulpicie Partnera wersji enova365 oznaczonej numerem 2412.3.5. Wersja nie wymaga konwersji bazy danych.

Najważniejsza zmiana w wersji dotyczy aspektu technologicznego związanego z obsługą programu Soneta.Helper wynikającego ze zmian w przeglądarkach: Google Chrome, Microsoft Edge.

WAŻNE: jeśli w przeglądarkach Google Chrome, lub Microsoft Edge, zostały skonfigurowane aktualizacje automatyczne lub użytkownik przeprowadzi aktualizację samodzielnie, wtedy przestaną działać funkcjonalności systemu enova365 dla pracujących na wersji przeglądarkowej i korzystających z:

  1. Wydruku paragonów fiskalnych,
  2. Terminali płatniczych,
  3. Podpisów elektronicznych,
  4. Z lokalnych zasobów plikowych do importu i eksportu plików                                                                          

Wtedy są dwa rozwiązania:

  • a) zainstalować starą wersję odpowiednio przeglądarki: Google Chrome, lub Microsoft Edge (chwilowo).
  • b) zainstalować wersje enova365 oznaczonej numerem 2412.3.5 (docelowo).

Informacja dotycząca zmian w Soneta.Helper:

W związku ze zmianą przez przeglądarki internetowe obsługi tzw. custom protocols, niezbędne jest wprowadzenie odpowiednich poprawek w komunikacji pomiędzy enova365 w wersji HTML z programem Soneta.Helper.

W przeglądarkach Google Chrome oraz Microsoft Edge począwszy od wersji 134 (której data wydania planowana jest odpowiednio na 4 oraz 6 marca 2025) dotychczasowy sposób komunikacji będzie niedostępny.

W praktyce oznacza to, że aby umożliwić używanie systemu enova365 w wersji HTML z najnowszymi wersjami przeglądarek, tam gdzie wykorzystywany jest program Soneta.Helper (np. wydruki fiskalne), należy zaktualizować system enova365 do wersji 2412.3.5 oraz zainstalować na stacjach klienckich program Soneta.Helper w wersji 2.9.1.

Program Soneta.Helper w wersji 2.9.1 można pobrać z poziomu formularza pobrań wersji 2412.3.5 w Pulpicie Partnera (sekcja 1. „Instalatory”). Ponadto nasi Klienci mogą go pobrać z poziomu aplikacji webowej (Ustawienia/System/Pobierz program Helper).

Pełny opis zmian do wersji znajdziecie Państwo w ulotce podstawowej. Informacje o zmianach technicznych zostały wyodrębnione i znajdą je Państwo w ulotce technicznej. Materiały związane z wersją dostępne są w Pulpicie Partnera. Po zalogowaniu należy wybrać okno „Harmonogram Wersji”, a po wybraniu 2412.3.5 kliknąć w przycisk „Pobierz”, po czym otwarty zostanie formularz, w którym znajdują się linki do instalatorów i ulotki.

Korzystając z okazji, proszę o Państwa o zwrócenie uwagi, na komunikat opublikowany w Pulpicie Partnera (netZam), dotyczący wydłużenia terminu w sprawie przedłużenia terminu do kwietnia 2026, wyłączenia standardowego systemu praw w systemie enova 365 (komunikat).